Mağazada kırılan ürünü kim öder hukuk?
Çoğu mağaza, yanlışlıkla kırılan ürünler için sizden ücret talep etmez. Ancak, mağaza müşterilerin dikkatli olmaları ve çocuklarını denetlemeleri konusunda uyarıda bulunan çok sayıda tabela asmışsa, siz veya çocuklarınızın kırdığı ürünler için yine de ödeme yapmanız gerekebilir.30 Eylül 2022Çoğu mağaza, yanlışlıkla kırılan ürünler için sizden ücret talep etmez. Ancak, mağaza müşterilerin dikkatli olmaları ve çocuklarını denetlemeleri konusunda uyarıda bulunan çok sayıda tabela asmışsa, siz veya çocuklarınızın kırdığı ürünler için yine de ödeme yapmanız gerekebilir.
A101’de kırılan ürünü kim öder?
Tüketici hukukuna göre, bir ürünün kasaya ulaşmadan önce kazara hasar görmesi durumunda sorumluluk ilgili firmaya veya markete aittir.
Bim’de kırılan ürünü kim öder?
Daha önce BIM’de pazarda düşen, kırılan veya patlayan ürünler müşteriden alınmıyordu. Şimdi müşteriye ödeniyor.
Kargoda kırılan ürünü kim öder?
Kargoda hasar varsa, alıcı kargoyu teslim alırken rezervasyon yaptırmalı ve hasarı uygun şekilde bildirmelidir. Taşıyıcı, malları alıcıya teslim edene kadar meydana gelen her türlü kayıp, hasar veya gecikmeden sorumludur.
Mağaza içinde kırılan ürünü kim öder?
Tüketiciler, mağazada yanlışlıkla kırdıkları ürünlerden sorumludur.
Müşteri zarar verdiği ürünü almak zorunda mı?
Satıcı, tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır. Ayrıca tüketiciler, ayıplı maldan kaynaklanan zararların tazminini 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümlerine göre talep edebilirler.
A101 geri iade alıyor mu?
A101 internet sitesi veya mobil uygulaması üzerinden satın aldığınız ürünleri, teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içerisinde, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin, belirtilen kurallara uygun olarak cayma hakkı kapsamında iade edebilirsiniz.
A101’den televizyon aldım ne yapmalıyım?
A101 internet sitesi veya mobil uygulaması üzerinden satın aldığınız siparişlerinizden/ürünlerinizden; cayma hakkı istisnasına girmeyen ürünleri, teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma hakkınızı kullanarak iptal edebilir veya iade edebilirsiniz.
A101’den nasıl şikayet edilir?
İletişim Ünvanı: Yeni Mağazacılık A.Ş. Merkez: Burhaniye Mah. Nagehan Cad. No: 4 B / 1 Üsküdar, İstanbul.Telefon: 0850 808 21 01.Faks: 0 (216) 630 11 10.Mail: .tr.Müşteri hizmetleri: 0850 808 21 01.Mersis numarası: 0948042376200016.Kayıtlı E-posta adresi: .tr.Daha fazla ürün…
BİM fiş olmadan ürün değiştirir mi?
Müşterilerimiz satın aldıkları ürünü, fişi ve kredi kartı slipiyle birlikte en yakın BİM şubesine hiçbir gerekçe göstermeden ve süre sınırlaması olmaksızın iade edebilirler.
BİM neden PL ürün satar?
BİM, ŞOK, A101 ve Migros Türkiye’de neden private label ürünler satıyor? En önemli sebep, bu private label ürünleri bu perakendeciler dışında başka hiçbir markette veya mağazada bulamıyoruz. Birşah Ayran’ı başka hiçbir mağazada bulamıyoruz, sadece A101’den alabiliyoruz. PL ürün müşteri sadakati yaratıyor.
BİM bayilik veriyor mu?
Önemli açıklama. Şirketimiz mağazalarını yalnızca kendi kaynaklarıyla açmakta olup bayilik veya franchising uygulaması bulunmamaktadır. Perakende alanı kiralama teklifleriniz için aşağıdaki başvuru formunu doldurabilirsiniz.
Kargoda ürünüm kırıldı ne yapmalıyım?
Ürünün kargo ambalajında veya üründe belirgin bir hasar, darbe veya kırılma tespit edilirse, kargo görevlisinin bir hasar değerlendirme raporu hazırlamasını sağlamalısınız. Kargo görevlilerinin hasarlı kargonun kayıtlarını tutması gerekir.
Kırılan kargoyu kim karşılar?
Yükün yırtılması, yük içerisindeki eşyaların dış etkenler sonucu zarar görmesi veya yük içerisindeki eşyaların bozulması gibi durumlarda meydana gelen hasarlardan kural olarak yük firması sorumludur.
Alınmayan kargonun cezası var mı?
Konuyla ilgili açıklama yapan Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Böyle bir durumda kargoyu teslim almamak, sorumlu kişiye herhangi bir sorumluluk veya yükümlülük getirmez.” dedi. Kargoyu teslim almadığınız takdirde “Bu cezayı alacaksınız.” gibi mesajlara itibar etmeyin. Kargo teslim alınmadığı takdirde göndericiye iade edilecektir.
Alışverişte tüketici hakları nelerdir?
Tüketicilerin yürürlükteki yasal kurallar ve düzenlemeler kapsamında çevrimiçi alışveriş yaparken sahip oldukları haklar arasında şunlar yer almaktadır: Cayma hakkı … Malların teslimatını kontrol etme hakkı … İletişim bilgileri talep etme … Güvenli ödeme koşullarının sağlanması … Tahkim kuruluna başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22.12.2023
Kırık gelen ürün iade edilir mi?
Ürün eksiksiz ve hasarsız bir şekilde tarafımıza ulaştığında ürün bedeli alıcının kartına iade edilir. Ancak ürünlerin orijinal olmaması, hasarlı, kırık veya belirli iade koşullarını ihlal etmesi durumunda iade kabul edilmeyecek ve bu ürünlerin bedeli iade edilmeyecektir.
Satın aldığınız bir ürün bozuk veya arızalı çıktığında ne yaparsınız?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Kusurlu ürün talebi nedir?
Tüketicinin satın aldığı mal, satışa sunulduğu anda aranan özellikleri taşımıyorsa veya malın orijinal değerini ve tüketicinin gözündeki değerini azaltan bir ayıp varsa, mal “ayıplı” sayılır.